نحوه ثبت دامنه

راهنمای پذیرش و بورس تحصیلی آلمان،آمریکا،انگلیس،کانادا،نیوزیلند،استرالیا،هند،مالزی،ژاپن،ایتالیا،فرانسه،دوبی و ...

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

نحوه ثبت دامنه

زمانی که شما برای طراحی سایتی اقدام می کنید اولین کاری که باید انجام دهید ثبت دامنه است. دامنه در واقع همان آدرس سایت شما در فضای اینترنت می باشد به عبارتی دیگر هریک از سایت ها آدرس منحصر به فردی به نام دامنه دارند.

هنگامی که شما می خواهید وارد سایتی شوید بایستی آدرس دامنه آن سایت را در نوار بالای مرورگر وارد کنید. دامنه از چند بخش تشکیل می شود که هریک از بخش ها با نقطه از یکدیگر جدا می شوند. به عنوان نمونه دامنه موتور جستجوی گوگل به صورت www.google.com  نوشته می شود. دامنه ها معرف نام برند، نوع فعالیت و منطقه کسب وکار شما است.

دامنه ها از سه بخش پروتکل، نام دامنه و پسوند دامنه یا ساب دامنه تشکیل می شوند.

ثبت دامنه

معرفی انواع پسوندها:

انواع پسوندها در زمان ثبت دامنه

همان طور که در بالا به آن اشاره شد دامنه ها معرف کسب و کار شماست پس نیاز است با دقت آن را انتخاب کنید. در ادامه مطلب چند پسوند از دامنه ها که محبوب هستند را معرفی می کنیم:

.ir

دامنه .ir ویژه کشور ایران است و همه افراد، شرکت ها، سازمان ها و... برای ثبت دامنه خود می توانند از آن استفاده کنند. برای ثبت دامنه .ir باید به سایت ایرنیک مراجعه کنید. خرید دامنه .ir هزینه زیادی برای شما ندارد و نسبت به دامنه های بین المللی ارزان تر هستند.

.com

این دامنه مخفف کلمه commercial است و برای راه اندازی سایت های تجاری بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون یکی از محبوب ترین دامنه های موجود می باشد.

.net

.net مخفف کلمه netword و به معنای شبکه است و خرید دامنه .net برای شرکت های اینترنتی، شبکه های اطلاع رسانی و... انجام می شود.

.org

.org مخفف کلمه organization است و ثبت دامنه .org برای سازمان ها و مؤسسات غیر انتفاعی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم و کلیدی در زمان ثبت دامنه:

نکات مهم و کلیدی در زمان ثبت دامنه

نام دامنه اسمی است کاربران توسط آن وارد سایت شما می شوند بنابراین از اهمیت خاصی برخوردار است و باید نام مناسبی را انتخاب کنید. نام دامنه در واقع نام فروشگاه یا سایت شماست که کسب و کار خود را با آن در فضای اینترنت معرفی می کنید.

معمولاً ثبت دامنه و راه اندازی سایت با هدف معرفی و افزایش درآمد انجام می گیرد پس نیاز است دارای آدرسی باشد که افراد بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. در ادامه مطلب به چند نکته کلیدی در زمان ثبت دامنه اشاره می کنیم و پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه برای ثبت دامنه اقدام کنید آن ها را مطالعه بفرمایید:

  1. نام دامنه باید به آسانی نوشته شود

در زمان خرید دامنه توجه داشته باشید که نام دامنه به زبان انگلیسی یا فینگلیش به آسانی نوشته شود و از کلماتی که به چند شکل نوشته می شوند، استفاده نکنید.

  • نام دامنه نباید طولانی باشد

اگر نام دامنه شما طولانی باشد کاربران در زمان وارد کردن در مرورگر با مشکل مواجه می گردند بنابراین لازم است از نام دامنه کوتاهی استفاده کنید. نام دامنه کوتاه به راحتی نوشته می شوند و افراد می توانند به آسانی آن را به خاطر بسپارند.

  • از کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار خود در نام دامنه استفاده کنید

کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار خود را پیدا کنید و آن ها را در نام دامنه به کار ببرید. استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه باعث افزایش رتبه و سئو سایت سایت شما می گردد، برند شما را معرفی می کند و هم چنین  برای کاربران قابل درک است. همواره سعی کنید از کلماتی که افراد در موتورهای جستجو به دنبال آن ها هستند استفاده کنید. در ضمن اگر بتوانید کلمه کلیدی را در ابتدای نام دامنه به کار ببرید بسیار تأثیرگذار می باشد.

  • منطقه جغرافیایی خود را در نام دامنه ذکر کنید

در صورتی که خدمات و کالاهایی که شما ارائه می دهید مربوط به یک شهر یا استانی خاص است می توانید نام استان را در نام دامنه ذکر کنید.

  • اعداد و خط تیره را در نام دامنه به کار نبرید

در زمان ثبت دامنه توجه داشته باشید در نام دامنه شما عددی نباشد زیرا موجب ابهام کاربران می گردد زیرا نمی دانند از شکل عددی یا حروفی آن ها استفاده کرده اید. استفاده از خط تیره نیز موجب ابهام کاربران می گردد و هم چنین باعث می شود سایت شما به عنوان اسپم به موتورهای جستجو معرفی گردد.

  • از نام دامنه ای استفاده کنید به آسانی به ذهن سپرده شود

در حال حاضر در فضای اینترنت بیش از میلیون ها  دامنه به ثبت رسیده است و تعدادی از آن ها از کلمه کلیدی مهمی استفاده کرده اند و از نظر سئو در جایگاه بالایی قرار دارند و با قیمت های بسیار زیادی به فروش می رسند.

 

بنابراین شما نیز می توانید با استفاده از ادغام کلمات کلیدی مرتبط کسب و کار خود دامنه ی مناسبی را انتخاب کنید تا از نظر سئو سایت شما در جایگاه بالایی قرار گیرد و هم چنین کاربران بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند.





:: بازدید از این مطلب : 1319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : جمعه 22 آذر 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی